.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ابراهیمی: زیر پا گذاشتن اخلاق سياسي به معناي خالي كردن نظام اسلامي از محتواي اسلامي آن است
ابراهیمی: زیر پا گذاشتن اخلاق سياسي به معناي خالي كردن نظام اسلامي از محتواي اسلامي آن است

 معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران گفت: در نظام جمهوري اسلامي ارتباط سياست و اخلاق به گونه اي است كه اعتقادات اسلامي ركن اوّل ، اخلاق اسلامي ركن دوّم و رفتار سياسي ركن سوّم را تشكيل مي دهند.

هادي ابراهيمي در گفتگوي اختصاصي با سايت استانداري بيان داشت: افراد بايد متوجه باشند هر لحظه اي كه اخلاق سياسي را اگر زير پا بگذارند ، در واقع كل سامانه به هم مي ريزد و اين به معناي خالي كردن نظام اسلامي از محتواي اسلامي آن است.

وي نگاه سيستماتيك و سامان مند به مقولة اخلاق سياسي را از ويژگي هاي امام (ره) دانست و افزود: امام (ره) در مسئله اخلاق در سياست قائل به يك سير و سلوك عرفاني بودند، از نظر امام (ره) سياستمدار بايد روشي مانند اسفار چهارگانه ملاصدرا اتخاذ كند، بدين معنا كه وي بايد داراي فضيلت اخلاقي باشد، وقتي اخلاق از جانب بازيگران سياسي رعايت نشود ، تكليف هم صورت نگرفته است.

ابراهيمي عنصر سياسي در نظام اسلامي را اخلاقي و تكليف محور دانست و تصريح كرد: يكي از اركان تكليف اين است كه فرد در چارچوب هنجارها و قواعد پذيرفته شده شرع بازي سياسي را اجرا كند.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران خاطرنشان كرد: امام (ره) سه نوع قاعده به دست سياستمداران و بازيگران عرصة سياسي مي دهند تا بتوانند اجراي بهتر سياسي را تضمين كنند :

1- مراقبت خداوند؛ بازيگران سياسي بايد بدانند كه خداوند در عرصه سياست ناظر به اعمال ، گفتار و تفكرات انسان است.

2- مراقبت مردم؛ سياستمداران بايد بدانند عالم سياست به مثابة‌ يك اتاق شيشه اي است در اين اتاق مردم همه رفتارها و گفتارهاي ما را زير نظر دارند.

3- مراقبت دشمن؛ عناصر سياسي بايد بدانند كه كنش و واكنش هاي آنها در زندگي سياسي ، زير ذره بين دشمنان و رقباي خارجي است.

وي با بيان اينكه عنصر سياسي كه به اخلاق در سياست توجه نكند ، در حقيقت تكليف اخلاقي خود را انجام نداده است، اظهار نمود: در نظام ولايي بر خلاف فلسفه سياسي مدرن غرب، تجانس و ارتباط بين حكومت شوندگان و حكومت كنندگان وجود دارد.

هادي ابراهيمي اذعان داشت: اگر اين دو مهذب و اخلاقي باشند ، نظام سياسي ثبات لازم را خواهد داشت اما اگر يكي از اين دو نامتجانس و غير مهذب باشند در اين صورت نظام سياسي و اجتماعي نمي پايد و از هم مي پاشد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.072 seconds.